Levering & Garantie

Onze leveringsvoorwaarden en garantie

Levering & Garantie

De bezorging van uw glas vindt plaats volgens strikte en heldere afspraken. Verlaar Glasherstel zorgt ervoor dat u er geen hele dag voor thuis hoeft te blijven.

Glaszetters van Verlaar Glasherstel zijn erop geselecteerd dat ze u van A tot Z van dienst kunnen zijn. Dus ook het daadwerkelijk plaatsen van het glas is bij hen in goede handen.

UNIEK!  Garantie inclusief montage

Vanaf 14 maart 2016 geeft Verlaar Glasherstel levenslange garantie op dubbel glas inclusief montage. De voorwaarden daarvan leest u op deze pagina. We zijn de enige glaszetter die levenslange garantie verstrekt! We zijn niet voor niets al 40 jaar dé glaszetter van Zuid-West Nederland en Noord België.

Hoe werkt garantie

Er is nogal wat verwarring met betrekking tot het geven van garantie op dubbel glas. Wie is er verantwoordelijk en wat valt er wel of niet onder de garantie. Verlaar Glasherstel is helder en voorkomt discussie. We leggen u dan ook graag vooraf uit wat er bij Verlaar Glasherstel onder de garantie valt.

Garantievoorwaarden bij plaatsing na 14 maart 2016

Wanneer er isolerend dubbelglas is geplaatst heeft u 10 jaar fabrieksgarantie. Verlaar Glasherstel verlengt deze termijn en geeft levenslange garantie. Dat houdt in dat hij bij lekkage onder garantie u een nieuwe ruit geleverd krijgt inclusief het plaatsen. 

Levenslange glasgarantie

Op floatglas, samengesteld isolerend dubbelglas en HR-glas-soorten, wordt op verticaal geplaatste eenheden door de producent 10 jaar fabrieksgarantie gegeven en Verlaar Glasherstel vult deze aan tot levenslange garantie. Deze garantie geldt uitsluitend op het dicht zijn van de eenheid, zodat er geen vermindering van doorzicht zal ontstaan door condensvorming in de spouw. Ook zullen er geen stofdeeltjes of afdrukken op het glas aan de spouwzijde aanwezig zijn.

Let op: Er wordt een afwijkende garantie (5 jaar) gegeven op floatglas samengestelde elementen waarvan een of meer bladen samengesteld zijn met figuurglas, draadglas, brandwerend glas, zonwerend glas en eenheden waar in de spouw zaken zijn aangebracht als kruisroeden, screenline, glas-in-lood, dan wel andere vormen van eenheden zijn gemonteerd.

Voorwaarden: De garantiehouder is verplicht de garantieclaim binnen 30 dagen na constatering van het gebrek bekend te maken bij Verlaar Glasherstel. Hierbij dient de garantiehouder overleg van factuur aan te tonen. Verlaar Glasherstel zal vervolgens inspectie doen naar de oorzaak van de uitgebrachte garantieclaim. Indien de oorzaak van de garantieclaim terecht is gemeld en dat geen van de uitsluitingen de oorzaak zijn van de garantieclaim dan worden er geen inspectiekosten in rekening gebracht. In alle overige gevallen zullen de kosten van de inspectie wel in rekening gebracht worden door Verlaar Glasherstel.

Meer dan alleen het repareren van glasschade

Verlaar Glasherstel levert standaard een aantal extra diensten om te zorgen dat u als klant 100% tevreden bent! Zo handelen wij bijvoorbeeld voor u de administratie af met uw verzekeraar, maar verzorgen we ook het herstel van uw schilderwerk en vervangen we lekke ruiten en verzorgen vervanging van enkel naar dubbel glas.


Bekijk onze volledige herstelservice