24-uurs glasservice neem gratis contact op 085 - 489 07 70
Glasbus

Kosten & Schadeafhandeling

In veel gevallen bent u verzekerd voor glasschade en worden vaak alle kosten volledig vergoed door de verzekeringsmaatschappij. Mocht u niet verzekerd zijn is dat uiteraard geen enkel probleem, dan repareren we eveneens de ruitschade. De kosten worden dan alleen aan u berekend in plaats van de verzekeringsmaatschappij.

Moet u de nieuwe ruit zelf betalen en wilt u vooraf een kostenopgave ontvangen, wij rekenen de vervangingskosten graag aan u voor en uiteraard kunt u gewoon gebruik maken van dezelfde diensten als de verzekeringsmaatschappijen.

Bel ons op 085-4890770 of mail ons op glas@verlaar.nl.

Let op Is u ruit lek? Dan valt deze niet onder de verzekerde ruitschade en wordt deze dus ook niet vergoed door uw verzekering.

Verzekerde glasschade, hoe werkt het?

Verlaar Glasherstel heeft met alle Nederlandse verzekeringsmaatschappijen afspraken over de administratieve afwikkeling van de schade. Hieronder vindt u onze gehele procedure, kortom meld de schade bij Verlaar Glasherstel en bij uw verzekeringsmaatschappij, dan regelen wij de administratie.


1. Telefonische schademelding
U krijgt helaas te maken met glasschade. Laat glasscherven altijd liggen. Onze medewerkers zijn ervaren glasherstellers en dragen de juiste beschermingsmiddelen om het gebroken glas op te ruimen. Vervolgens belt u met ons schadetelefoonnummer 085 – 489 07 07.

Onze servicemedewerkers registreren uw gegevens en zullen u een aantal vragen stellen welke behoren tot de dossieropbouw voor uw verzekeringsmaatschappij. Ons geautomatiseerde systeem zorgt er vervolgens voor dat de dichtstbijzijnde glaszetter op de hoogte wordt gebracht. Bij een spoedeisende schademelding zal de glaszetter binnen 30 minuten bij op locatie zijn.

2. Stel uw verzekeringsmaatschappij in kennis
Na het gesprek met onze servicemedewerk(st)er dient u uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte te brengen van uw schademelding. In de meeste gevallen verstrekt de verzekeringsmaatschappij u een schadenummer. De schade is dan bekend bij uw verzekeraar, wat zorgt voor een vlotte afhandeling van uw schadedossier.

3. In 97% van de gevallen een directe reparatie, anders een noodruit.
Onze mobiele werkplaatsen zijn hypermodern uitgerust, zodat we in 97% van alle gevallen het glas direct repareren of vervangen. Daarbij voeren wij gelijk uw kapotte ruit af, zodat we de werkplek weer vrij van glas voor u achterlaten. Kan de kapotte ruit onverhoopt niet direct hersteld worden, dan zorgt onze glaszetter voor een gedegen noodvoorziening en een vervolgafspraak.

4. Geautomatiseerde software zorgt voor snellere schadeafhandeling.
De glaszetter op locatie heeft een tablet tot zijn of haar beschikking voor snelle schadeafhandeling. Deze registreert onderstaande gegevens en zorgt voor een correcte afwikkeling van het schadeproces richting uw verzekeringsmaatschappij.

1. Contactgegevens
2. Verzekeringsgegevens
3. Foto van de glasschade bij aankomst
4. Foto van de noodvoorziening indien geplaatst
5. Foto van de nieuwe ruit en een gedeelte van de werkplek
6. Gegevens van de geleverde en gebruikte materialen
7. Uw digitale handtekening voor akkoord

5. Digitaal ondertekenen en factureren.
Uw digitale handtekening voor akkoord activeert het opstellen van de digitale factuur welke middels een akte van sessie* wordt ingediend bij uw verzekeringsmaatschappij. De verzekeraar zal de schade beoordelen en bij goedkeuring aan ons uitkeren.

* Toelichting akte van sessie
Indien de schade door uw verzekeraar wordt gedekt, draagt u de vordering op uw verzekeraar over aan Verlaar Glasherstel, die deze opdracht vervolgens aanvaardt. Bij het in gebreke blijven van uw verzekeraar blijft u verantwoordelijk en aansprakelijk voor de betaling aan Verlaar Glasherstel.

Bent u verzekerd?

Plan hier uw afspraak voor het glasherstel.

Zelf de schade betalen?

Wij maken graag een passende prijsopgave.

Wat vinden onze klanten?

Klanten geven ons gemiddeld een:

9,4

uit 50 beoordelingen

  • Supersnel glasherstel
  • Levenslange garantie
  • 24-uurs glasservice en meldkamer
  • Afhandeling met alle verzekeraars
  • Met mobiele werkplaatsen, altijd dichtbij
  • Al meer dan 40 jaar vakmanschap
  • Vertrouwd en resultaat gericht